Sunday, March 3, 2013

Amerika’da Türk'lere sorulan en ilginç 7 soru


Uzun zamandır Amerika’da yaşıyorum. Türkler ve Türkiye’yle ilgili bugüne kadar o kadar çok soru duydum ki hepsini burada anlatması imkansız. Bu sorulardan bazıları komik, bazıları zor, bazıları da çok saçmaydı. Bazen kendimi bir turist rehberi gibi hissederken bazen de tarihi ve coğrafi bilgimin bazı soruları yanıtlamaya yetmediğini gördüm. Çok komik durumlara düştüğüm de oldu, ülkemi gururla savunduğum zamanlar da oldu ama genel olarak Türkiye ile ilgili soruları cevaplamaktan sıkılmadım dersem yalan olur. Aslında karşılaştığım her soruda ya Türkiye iyi tanıtılmıyor diye düşündüm ya da bu soruları soran insanların dünyadan bihaber olduklarını... İşte ben bu soruların en ilginç olanları seçtim.






1-            Baklava Türk mü yoksa Yunan mı?

Bu soruyu o kadar çok duydum ki yorulmadan gülerek cevapladım her seferinde. “Baklava tabii ki Türk!”                        

Aslında baklavanın Yunan tatlısı olma ihtimalini düşünmedim değil. Sonuçta yıllarca içiçe yaşamış iki uygarlık. Aslında baklava Türk tatlısı olsa ne değişecek, Yunan tatlısı olsa ne değişecek. Ben tadına bakarım güzelse yerim. Zaten Amerika’da böyle bir lüksümüz de yok! Baklava görünce Türk mü Yunan mı diye sormadan alıp yiyoruz. Olsa da yesek! Bu arada bir çok markette baklava paketlerde Yunan Baklavası olarak satılıyor. İlgililere duyurulur!



2-            Türkiye’ye gittiğinde başörtüsü takıyor musun?


Aslında bu soru garip degil çünkü Türkiye müslüman bir ülke ama işte insanlar Türkiye’de demokrasi olduğunu bilmiyorlar! Ne kadar da demokratik bir ülkeyiz değil mi?
Ben her seferinde bu soruyu sorunlara Türkiye’de demokrasi var diyorum. Herkes istediğini giyme ya da giymeme özgürlüğüne sahip. Umarım bu durum hiç değismez Türkiye’de!




3-            Türkiye’de Arapça mı konuşuluyor?

Hayır efendim! Türkiye’de Türkce diye adlandırılan bir dil konuşuluyor. Hatta Türkçe sadece Türkiye’de değil Azerbaycan’da ve bir çok Türk göçmenin bulunduğu diğer ülkelerde de konuşuluyor.
Turkçe‘de Arap harfleri yoktur.Evet, İslamiyetin kabulüyle Türkler, Arap harflerini kullanılmıştır ama bu harfler kolay yazılıp okunmuyor diye 1 Kasim 1928’de latin esasından alınan harfler kabul edilip harf devrimi yapılmıştır.


4-            Yunanlı’ları seviyor musun yoksa Yunanlı’lardan nefret mi ediyorsun?

Bu sorunun cevabı aslında kişisel. Sevenler de var, sevmeyenler de var! Sevenlere diyecek bir sözum yok ama sevmeyenleri anlamıyorum. Neyse ben kendi cevabımı vereyim: “evet seviyorum, niye sevmeyeyim ki! İnsanlari seviyorum, onların hangi ırktan oldukları, tarihte neler yaşandığı hiç umrumda değil.”





5-            Ermeni soykırımı var mı?



Işte size cevaplaması cok zor bir soru. Böyle bir soykırımın yapıldığına inanmak istemiyorum ama Ermeni soykırımının yapılmış olma ihtimalini de gozardı etmiyorum. Sonuçta savaş zamanı, o kadar çok kötü insan var ki; kana susamis! acımasız! hain!



6-            Ağrı Dağı’nı gördün mü?

Amerika’da Ararat Dağı olarak da isimlendirilen Ağrı Dağı’nı görmedim ama görmek isterdim doğrusu. Bu soruyla bir kez karşılaştım. Size neden soruldugunu kısaca anlatayım. Efsaneye göre Hazreti Nuh’un gemisi büyük tufandan sonra Ağrı Dağı’na oturmuştur. Işte bizim meraklı Amerikalı bu yüzden Ağrı Dağı’nı görmek istemektedir. Haklıdır da çünkü bazı araştırmalar geminin kalıntılarını bulduklarını iddia etmiştlerdir. İlginçi bir efsane!




7-            Türkiye’yi özlüyor musun?
 
Nasıl bir soru ki bu! Türkiye’yi özlüyor musun? Hiç özlemez miyim doğduğum büyüdüğüm toprakları... En güzel kebapların yapıldığı yendiği Adana’yı, öğrencilik yıllarımın geçtiği soğuk Ankara’yı, her yazı geçirdiğim Mersin sahillerini, arkadaşları, sıcaklığı, dostluğu, güveni...





Güneş Yılmaz
03/03/2013

No comments:

Post a Comment