Monday, March 5, 2012

Terry Prachett, başka dünyalara götürüyor!

Merhaba arkadaşlar, bugün Türkçe yazmak istiyorum blogsayfama kısa çevirilerle birlikte.

Hey guys, I'd like to share a book with you that I really enjoy. It's 'Small Gods'. Author is Terry Prachett. I like his books. He is very creative, inspiring and surprising.  I read his two more books so far. Mort and, Sourcery. If you like reading fantastic novels you should read his books which are taking you to the different world that you can't even imagine.

Okuduğum ve çok sevdiğim bir kitabı paylaşmak istiyorum. Yazarı Terry Prachett, kitabın adı ise "Küçük Tanrılar"  (Small Gods)

Prachett, fantastik romanlar yazıyor. Okurken hem eğlendiriyor hem de başka dünyalara götürüyor. Onun yaratıcılığı hem şaşırtıyor hem de ilham veriyor. 

Kitabından bir kaç bölüm paylaşmak istiyorum.

"onlar küçük tanrılardır -iki karınca patikasının kesiştiği kavşakların ruhları, çimen köklerinin arasındaki mikro-iklimlerin tanrıları. ve çoğu o şekilde kalır."

"küçük tanrılar yabani mekanlarda, soğuk mekanlarda, derin mekanlarda uğuldayıp çıtırdıyordu. Karanlıkta hafızasız, ama tek bir şeyin umudu ve açlığı ile sürüler halinde dolanıyorlardı. Bir tanrının açlığını çektiği tek şey- inanç."

Prachett, kitaplarında bir çok şeye hem gönderme yapıyor hem de eleştirel yaklaşıyor.

Prachett'in bu fotoğrafını çok seviyorum.
Bugüne kadar Prachett'in iki tane daha kitabını okudum; 'Mort' (Mort) ve 'Şifacı' ( Sourcery ). İkisi de çok yaratıcı aynı zamanda sürükleyici.

Ayrıca Prachett'in kitaplarının kapak tasarımlarını da çok beğeniyorum. Bu arada, Prachett'in bir çok kitabını İthaki Yayınları yayımlıyor Türkiye'de.


Eğer fantastik roman okumak istiyorsanız mutlaka öneririm.

No comments:

Post a Comment